افتتاح درمانگاه شبانه روزی خیریه فروغ اهدائی بنیاد شمیم مهر استان اردبیل

افتتاح درمانگاه شبانه روزی خیریه فروغ اهدائی

به گزارش روابط عمومی بنیاد شمیم مهر استان اردبیل، قبل ازظهر امروز پنجشنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، سید محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر منصور جعفری نمین، رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور، خانواده مهندس بیوک آقازاده و جمعی از خیرین استان و اعضای نظام پزشکی اردبیل، درمانگاه شبانه روزی خیریه فروغ اهدائی در محل ساختمان بنیاد شمیم مهر استان افتتاح و شروع به کار کرد.

در آیین افتتاح این درمانگاه، دکتر سید حامد عاملی، استاندار اردبیل اظهارداشت: حضور در جمع خیرین استان و خیرین بنیاد شمیم مهر، افتخار بزرگی است که براساس وظیفه در این برنامه ها شرکت می کنم.

وی گفت: یکی از مهمترین و اساسی ترین رکن پیشرفت یک جامعه، داشتن فکر و اندیشه مثبت است و روحیه خیرخواهی و نیکوکاری نیز از همین اندیشه بزرگ و مثبت نشأت می‌گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت بالای رشد و پیشرفت استان بیان داشت: اگرچه وضعیت اقتصادی و زیرساختی در شأن این استان نبوده و کمبودهایی وجود دارد و جهت ارتقاء این وضعیت در استان، کارهای مهمی انجام شده ولی در حوزه سرمایه اجتماعی دارای آمار و وضعیت خوبی هستیم.

وی افزود: در حوزه سرمایه اجتماعی جزو ۱۰ استان برتر کشوری هستیم و در این موفقیت، نقش افراد خیّر و نیکوکار بسیار بااهمیت بوده و همواره قدردان این عزیزان و خیرین نیک اندیش می باشیم.

دکتر عاملی ضمن تجلیل از اقدام ارزشمند خانواده بیوک آقازاده گفت: در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که ایام احسان و نیکوکاری می باشد این اقدام ارزشمند ماندگار بوده و نام ایشان به نیکی یاد خواهد شد.

حاج جواد قرآن نویس، رئیس هیات مدیره بنیاد حمایت از کودکان سرطانی و بی سرپرست استان اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه این درمانگاه بصورت رایگان برای کودکان مبتلا به سرطان و بی سرپرست و خانواده آنها ارائه خدمات خواهد کرد، اظهارداشت: علاوه بر این، هزینه ای که در مقابل ارائه خدمات به عموم مردم اخذ خواهد شد صرف تامین دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان خواهد شد.

وی از ارائه خدمات رایگان درمانی بمدت یکماه از زمان افتتاح برای عموم مردم در این درمانگاه خبر داد.

افتتاح درمانگاه شبانه روزی خیریه فروغ اهدائی

قرآن نویس، ایجاد بخش شیمی درمانی و نصب دستگاه فلوسایتومتری در این بنیاد را از اقدامات مهم درمانی برای کودکان مبتلا به سرطان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با راه اندازی بخش شیمی درمانی سرپایی در بنیاد با حمایت های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شاهد ارائه خدمات درمانی مطلوب برای کودکان مبتلا به سرطان استان باشیم.

وی ضمن‌ تجلیل از خیرین استان گفت: با کمک های خیرخواهانه مردم استان، بیش از ۲ میلیارد تومان زکات فطریه جمع آوری شده است.

در پایان این مراسم و به رسم قدردانی از این اقدام خیرخواهانه از خانواده بیوک آقازاده تجلیل شد.

گفتنی است درمانگاه خیریه شبانه روزی فروغ اهدائی توسط خیّر گرامی، آقای وحید بیوک آقازاده به یاد همسر مرحومشان، زنده یاد خانم فروغ اهدائی تجهیز و به بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و مبتلا به سرطان شمیم مهر استان اردبیل اهدا شده است.

این درمانگاه در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ متر مربع دارای ۱۰ اتاق شامل دو اتاق پزشک، اتاق مامایی، اتاق تریاژ، دو اتاق تحت نظر آقایان و بانوان، اتاق CPR، اتاق پانسمان و بخیه و دو اتاق تزریقات می باشد.

این درمانگاه در سه شیفت صبح، عصر و شب با استفاده از پزشکان و کادر درمانی مجرب آماده ارائه خدمات درمانی به هم استانی های عزیز می باشد.

لازم به ذکر است درآمد حاصل از این درمانگاه صرف هزینه درمانی کودکان مبتلا به سرطان و بی سرپرست می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top